اهمیت صنعت چاپ و بسته بندی در توسعه صادرات ایران به عراق

وانمندی‌های ارائه شده در این نمایشگاه، نشان‌دهنده ظرفیت بالای شرکت‌های ایرانی در تامین تجهیزات و خدمات فنی در همکاری با شرکت‌های عراقی است 

به گزارش Sepi به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از سازمان توسعه تجارت ایران؛ ناصر بهزاد افزود: الگوی توسعه اقتصادی عراق حرکت به سمت بهبود تولید و رشد صنایع داخلی است لذا در این رویداد ترویجی معرفی سیستم‌های نصب و راه اندازی و پیاده سازی اتوماسیون صنعتی در بخش چاپ و بسته بندی دنبال می‌گردد. 
وی تاکید کرد: تجارت ابزار آلات و دستگاه‌های چاپ و انجام خدمات فنی و مهندسی مربوط به طراحی بسته بندی به عنوان یک فراصنعت می‌تواند محرک صادرات ایران به عراق باشد. 
رایزن بازرگانی ایران در عراق بازارسازی برای تامین دستگاه‌های برش با لیزر، دستگاه‌های مجهز به فیبر نوری با قابلیت کار بر روی فلزات و غیر فلزات، دستگاه‌های ساخت تبلیغات سه بعدی قابل کار با فلز و لاستیک، دستگاه‌های دیجیتال چاپ بنر با قابلیت چاپ سریع و حرکت به سمت تشکیل هولدینگ چاپ را از اولویت‌های مورد تقاضای بازار عراق دانست. 
بهزاد با اشاره به ارزآوری این صنعت برای کشور افزود: متولی مناسب از سوی تشکل‌های بخش خصوصی برای طراحی نحوه استفاده از پتانسیل موجود در عراق می‌تواند ایران را به بازیگر اصلی در تجارت ماشین آلات بسته بندی و چاپ تبدیل کند. 
وی احتیاج بازار عراق به کارتن را سالیانه نهصد هزار تن اعلام کرد و گفت: چاپ رروی نایلون و سلفون با مشارکت شرکت‌های عراقی برای افزایش تعاملات بازرگانی دو کشور در گام نخست موجب نزدیکی همکاری‌های تولیدی به منظور تحکیم روابط متقابل خواهد بود.

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *