اخباراخبار نشر

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام خبر داد؛ چاپ ۲۰۰ هزار جلد کتاب در ایلام

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام خبر داد؛ چاپ ۲۰۰ هزار جلد کتاب در ایلام

به گزارش سپی و به نقل از خبرگزاری مهر، منصور محبی اظهار کرد: این تعداد جلد کتاب در قالب ۲۰۷ عنوان چاپ شده که از این تعداد ۲۹ عنوان در حوزه کودک بوده است.

وی تعداد ناشران فعال استان را ۴۱ انتشاراتی عنوان کرد و ادامه داد: همچنین در جهت حمایت از ناشران، امسال ۵۰۰ میلیون ریال از سوی وزارت ارشاد صرف خرید کتاب از ناشران استان شده است.

وی با ذکر اینکه آثار مکتوب چاپ شده با موضوع‌های مختلف فرهنگی، دینی، مذهبی، دفاع مقدس و غیره بوده، بیان کرد: اکنون ۷۰۰ نفر نویسنده فعال در استان در زمینه تولید محتوای کتاب‌ها فعالیت دارند.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اهدای کتاب به مدارس، مساجد، ارگان‌ها و نهادهای فرهنگی، مروجان کتاب، موسسه‌های فرهنگی و هنری، مطب‌ها، آرایشگاه‌ها و غیره به تعداد ۲۲ هزار جلد را از دیگر اقدام‌های این اداره کل در حوزه توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی برشمرد.

وی تجلیل از فعالان و خادمان حوزه کتاب و چاپ و نشر شامل تقدیر از ناشران، مؤلفان، مروجان و خیران حوزه کتاب، نویسندگان، کتابفروشان، ویراستاران، طراحان، تلاشگران حوزه کتاب، عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدای گمنام شهر ایلام، دیدار ناشران و اصحاب قلم با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام را از مهمترین برنامه‌های این اداره‌کل در سی و یکمین دوره هفته کتاب عنوان کرد.

وی بازدید از کتابخانه ها و کتابفروشی‌های شهر ایلام و رونمایی از تازه‌های نشر، کتابگردی، نقد و بررسی کتاب نیز در این هفته اجرا خواهد شد.

گفتنی است ۲۴ آبان ماه روز کتاب و کتابخوانی با شعار آینده خواندنی است نامگذاری شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا