
به گزارش سپی به نقل از چاپ نشر آنلاین، علی مخزن مدیر چاپ طلایه مرجان در گفت و گو با خبرنگار ، با بیان اینکه نمایشگاه دروپا ۲۰۲۴ نتوانست توقعات او را بهعنوان یک بازدیدکننده برآورده سازد، اظهار داشت: این نمایشگاه پس از گذشت هشت سال برگزار شد؛ بنابراین انتظار میرفت که با نوآوریها و پدیدههای شگفتیآفرینی مواجه شویم اما متأسفانه اینطور نبود. جالب است که بگویم بیشتر تمرکز شرکتهای حاضر در این رویداد روی جتپرینترها و ماشینآلات دیجیتال، آن هم با قیمتهای بالا متمرکز شده بود.
وی ادامه داد: تعداد شرکتهای چینی در این رویداد حتی بیشتر از غرفههای آلمانی بود، گویی که برای بازدید به کشور چین رفته بودیم. غرفهها خالی و بازدیدکنندگان کم بودند که البته شاید یک بخش از علت این موضوع هزینههای بالای سفر و عدم همراهی سفارت آلمان در ارائه ویزا بود.
مدیر چاپ طلایه مرجان تصریح کرد: من بهشخصه در تمام ادوار نمایشگاه دروپا حضور داشتهام و همیشه با علاقه زیادی به بازدید از آن پرداختهام اما در این دوره تنها شش روز از یازده روز را در نمایشگاه حضور داشتم و حتی در صحبت با باقی دوستانی که در آنجا حضور داشتند هم متوجه شدم که آنها نیز تمایلی برای بازدید هرروزه از نمایشگاه نداشتند و متأسفانه احساس من این است که نسبت به هزینهای که برای این سفر کردم، آورده زیادی نصیبم نشد.
این پیشکسوت صنعت چاپ اذعان داشت: نمایشگاه در تمام دنیا محلی برای تبادل اطلاعات است. بنده معتقدم نمایشگاههای داخلی خودمان بسیار پربارتر از نمایشگاه دروپا هستند چراکه در کشور خودمان معامله و سرمایهگذاری آسانتر انجام میشود، پرداختها آسانتر است و پشتیبانی هم وجود دارد اما خرید از آلمان حداقل با شرایط فعلی برای من هیچ توجیه منطقی ندارد.
مدیر چاپ طلایه مرجان خاطرنشان کرد: به فرض که ماشینی را هم ازآنجا خریدیم، مشکلات بعدی همانند گشایش اعتبار، گمرک، گرانی ارز، موانع برای نصب و خدمات پس از فروش وجود دارد که شیرینی این خرید را به کاممان تلخ خواهد کرد.