مقالاتمقالات چاپ

آینده صنعت چاپ افست vs چاپ دیجیتال

پیش‌بینی آینده صنعت چاپ

فراگیری چاپ دیجیتال

مثل دیگر صنعت‌ها، ولوازم و تجهیزات دیجیتالی تاثیر بسزایی در نقش آفرین صنعت چاپ دارند.

ترفندهای بسیاری انجام شده که در چاپ دیجیتال علاوه‌بر سرعت بالای آن به صرفه نیز هست؛ این دلیل باعث شده بسیاری از مشتریان به دونبال تیراژ کم، سرعت بالا و قیمت پایین باشند، و به سمت چاپ دیجیتال کشیده می‌شوند.

نوشته های مشابه

تاریخچه رشد تکنولوژی صنعت چاپ دیجیتال:

درسال1377 تنها 8درصد از پرینترها به صورت دیجیتالی انجام می‌شد، اما ناگهان در سال1384 این درصد به ترز چشم‌گیری به 18درصد و به 45درصد در سال1391 تبدیل شد.

هرچند با توجه به روزافزون شدن استفاده از چاپ دیجیتال، افرادی بودن که به استفاده از روش‌های قدیمی و یا افست پایبند بودن.

 

برسی چاپ افست:

هرچند چاپ افست هنوز هم علاقه‌مندان خود را دارد و به نظر میرسد به دلیل موارد زیر توانسته محبوبیت خود را بین دیگر چاپ‌ها حفظ کند:

  • اول اینکه تکنیک چاپ اُفست برای پرینت در حجم بالا بسیار مناسب است.
  • دوم اینکه برای چاپ در تیراژهای بالا از لحاظ اقتصادی بسیار بصرفه‌‌تر و بسیار سریع‌تر می‌باشد.
  • سوم اینکه کیفیت محصول چاپی خروجی بسیار بالا بوده و باعث می‌شود مشتریان از آن بسیار راضی باشند.

 

با این شرایط هرچند چاپ دیجیتال نمی‌تواند رقیب خوبی برای چاپ افست باشد. زیرا دیجیتال برای تیراژ کم و پروژه‌های سبک‌تر مناسب است.

 

دو ویژگی منحصر به‌فرد چاپ افست در تیراژ بالا و اندازه‌های گسترده و با کیفیت و همچنین سرعت بالا در چاپ، از قابلیت‌های چاپ افست است. به همین‌طور چاپ افست می‌توان روشی صنتی و محبوب در این صنعت باقی بماند.

برسی خواسته‌ها برای چاپ:

در زمانه‌ای که ما در آن زندگی می‌کنیم بسیاری از کتاب‌ها و مجله‌ها و… به صورت نسخه‌های دیجیتالی و الکترونیک تبدیل شدن و دیگر چاپ نمی‌شوند؛ اینطور بسیاری افراد مرگ صنعت چاپ را در آینده پیش‌بینی می‌کنند.

در این حال بخش‌هایی در این صنعت هستند که روز به روز در حال پیشرفت هستن که تاکنون وجود نداشته‌اند، با این‌حال میتوان این پیش‌بینی را رد کرد.

همچنین میتوان از صنعت چاپ افست به عنوان روش‌های بازاریابی استفاده کرد؛ که نمونه آن را در چاپ کارت ویزیت و یا تراکت و… دانست.

چاپ افست به دلیل قابل درک بودن آن می‌توان نسبت به چاپ دیجیتال گزینه مناسب‌تری باشد و همچنین برتری نیز حفظ نموده.

پیشرفت در سطح اینترنتی (آنلاین)

امروزه با وجود اینترنت و افزایش استفاده از شبکه‌های مجازی، کسب کارهای متعددی به سمت ارائه خدمات اینترنتی(آنلاین) گرایش پیدا کرده‌اند. همچنین کسب کار های کوچک یا نوپا هم به سمت فروش اینترنتی رفته‌اند.

ارائه خدمات چاپ اینترنتی(آنلاین) نیز یکی از خدماتی است که توسط بسیاری از شرکت‌های بزرگ چاپی ارائه شده و مشتریان می توانند محصولات و خدمات مورد نظر خود را بدون مراجعه حضوری و بدون هیچ دردسری، به صورت مجازی(آنلاین) سفارش دهند.

از دیگر مزایای چاپ اینترنتی (آنلاین) این است که شما بدون داشتن هیچ تخصصی در زمینه طراحی و چاپ به راحتی می‌توانید محصول مورد نظر خود را سفارش دهید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا