اخباراخبار بسته بندی

توسعه هدفمند صادرات با توجه به روندهای جهانی صنعت چاپ و بسته بندی

امروز بازیافت و اقتصاد دایره ایی در صنعت چاپ و بسته بندی نقشی اصلی ایفا میکند

به گزارش سپی و به نقل از آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، دکتر رئیس هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان صنعت چاپ و بسته‌بندی ایرانرئیس هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان صنعت چاپ و بسته‌بندی ایران با اشاره به تغییر روندهای جهانی در بازار چاپ و بسته بندی گفت: نیاز امروز برای توسعه صادرات شناخت روندهای بازار جهانی است.

وی با اشاره به اهمیت روزافزون بازیافت بسته ها گفت: امروز بازیافت و اقتصاد دایره ایی در صنعت چاپ و بسته بندی نقشی اصلی ایفا میکند، بطور مثال شرکت هنکل به منظور دستیابی به اهداف بسته‌بندی سازگار با محیط زیست، از فیلم‌های تک‌ماده‌ای با ۳۰ درصد مواد بازیافتی پس از مصرف «PCR»برای بسته‌بندی شوینده‌های لباسشویی خود استفاده می‌کند. این فیلم‌ها توسط گروه Korozo و Ecoplast تولید شده و مطابق با مقررات پایداری در بسته‌بندی و قابل بازیافت هستند.

محتوای PCR این بسته‌بندی توسط Ecoplast، یکی از اعضای گروه Borealis، تأمین می‌شود. مواد بازیافتی LDPE این بسته‌بندی دارای گواهینامه‌های ISCC Plus و EuCertPlast هستند که امکان ردیابی محتوای بازیافتی را در سراسر زنجیره ارزش فراهم می‌کنند. برای تولید این بسته‌بندی، از ماده Borcycle CWT100VL استفاده شده است که به دلیل سطح پایین ژل آن، کیفیت بالای چاپ و شفافیت را امکان‌پذیر می‌سازد. این ویژگی‌ها باعث افزایش جذابیت محصول در نقطه فروش و تأمین خواص مکانیکی لازم برای ایمنی محصول می‌شود.

هنکل این بسته‌بندی جدید را در برندهایی مانند Persil به کار گرفته و اکنون این بسته‌بندی در بازارهای اروپای شرقی عرضه شده است.
مدیر چاپ صفا اظهار داشت: با توجه به مقررات آینده اتحادیه اروپا که استفاده از حداقل ۳۵ درصد محتوای PCR در فیلم‌های قابل بازیافت تا سال ۲۰۳۰ را الزامی می‌کند، این راه‌حل‌ها به برندها در پیروی از این قوانین کمک خواهند کرد.

عابدین در پایان افزود: با توجه به افزایش گزارش‌ها و عزم جدی نهادهای بین‌المللی برای اجرای مقررات محیط زیستی، تولیدکنندگان بسته‌بندی‌های چاپی و صاحبان برندها باید از همین حالا با تحقیق و توسعه و سرمایه‌گذاری هدفمند در سازگار کردن زیرساخت‌ها، خطوط تولید و محصولات خود با این مقررات، اقدامات لازم را انجام دهند تا بتوانند بازارهای صادراتی خود را حفظ یا گسترش دهند. در غیر این صورت با تهدیدات از دست دادن بازارهای هدف به رقبا مواجه خواهند شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا