رونق صادرات با حضور هیئت های تجاری، اصل اساسی برای رونق نمایشگاه کاغذ و مقوا
به گزارش سپی به نقل از ستاد خبری هفتمین نمایشگاه بینالمللی کاغذ و مقوا، کارتن، فراوردههای سلولزی و ماشینآلات مربوطه؛ محمد اکبرزاده مدیرعامل گروه صنعتی نگار اظهار داشت: آغاز راه شکلگیری گروه صنعتی نگار در سال ۱۳۷۱ و با ایجاد کارگاهی با نام «لیتوگرافی نگار» در شهر تبریز بود. تأسیس شرکت «نگار حک» و ایجاد واحد سیلندرسازی چاپ روتوگراور نقطه عطفی در این مجموعه بود که در سال ۱۳۸۵ اتفاق افتاد و تاکنون با گذشت نزدیک به دو دهه، درحالتوسعه و پیشرفت است.
مدیرعامل گروه صنعتی نگار افزود: توسعه و نوسازی واحد کلیشهسازی با نصب و راهاندازی همزمان دو دستگاه پلیتستر و همچنین خط جدید کلیشهسازی، در سال ۱۳۹۸ اتفاق افتاد. تفکیک واحد ساخت سیلندر فولادی بهمنظور توسعه فضاهای تولید و افزایش ظرفیت و کیفیت و نیز بالا بردن تنوع محصولات با تأسیس شرکت «مهر نقش نگار آذربایجان» قدم بزرگی بود که در سال ۱۳۹۹ برداشته شد.
اکبرزاده افزود: نصب دستگاه CNC تراش چهار محوره در شرکت جدید نیز در سال ۱۴۰۰ اتفاق افتاد. در سال ۱۴۰۱ نیز شرکت دانشبنیان «مهر تابان ستاره ارس» در زمینه فناوریهای نوین صنعت چاپ آغاز به کار کرد. این روند توسعه مجموعه صنعتی نگار است و در حال حاضر گروه صنعتی نگار متشکل از سه شرکت به پیمودن مسیر طولانی خود ادامه میدهد.
وی در رابطه با حضور گروه صنعتی نگار در هفتمین نمایشگاه کاغذ و مقوا بیان داشت: ما در سالهای گذشته در نمایشگاههای متعددی ازجمله نمایشگاه چاپ و بستهبندی تهران، نمایشگاه چاپ ترکمنستان، نمایشگاه چاپ اربیل و نمایشگاه چاپ و بستهبندی دوسلدورف حضور داشتهایم اما امسال برای اولین بار تصمیم گرفتیم که در نمایشگاه تخصصی کاغذ و مقوا نیز شرکت کنیم.
اکبرزاده در رابطه با هدف خود از شرکت در این رویداد، گفت: بخشی از بازار کارتن و مقوا برای چاپ روی محصولاتشان نیاز به کلیشه دارند و از سوی دیگر ما تنها تولیدکننده داخلی سیلندر شرکتهای چاپی هستیم و از همین رو تصمیم گرفتیم که بهمنظور پوشش این بخش از بازار هدفمان در این رویداد شرکت کنیم؛ چراکه معتقدیم حضور در میان شرکتهای بزرگ کارتن و مقواسازی میتواند در معرفی هرچه بیشتر مجموعه نگار حک و دستیابی به بازارهای جدید مؤثر واقع شود.
رونق صادرات با حضور هیئت های تجاری
مدیرعامل گروه صنعتی نگار تصریح کرد: مشخصاً یکی از کارکردهای نمایشگاه کاغذ و مقوا حوزه مارکتینگ در سطح B2B است. برخی از شرکتهای بزرگ و توانمندی که در این رویداد گردهم آمدهاند، پتانسیل و ظرفیتهایی دارند که ما میتوانیم از آنها در راستای بازاریابی محصولاتمان بهرهمند شویم و قطعاً آنها نیز در بخشبندی اهداف خود برای حضور ر این رویداد به این موضوع توجه کردهاند. علاوه بر این تبادل دانش فنی و اطلاعات میتواند یکی دیگر از دستاوردهای ما و یا هر شرکتکننده دیگری در این نمایشگاه باشد.
اکبرزاده در ادامه دعوت از هیئت های تجاری را یک اصل اساسی برای رونق نمایشگاه برشمرد و اذعان داشت: شرایط امروز بهگونهای است که صادرات به دلیل نابرابری پول ما با ارز خارجی مقرونبهصرفه است. خوب است که سازمان توسعه تجارت با توجه به این موضوع اساسی نشستهایی را در رابطه با روندهای صادراتی برای محصولات کاغذ و مقوا و تسهیلسازی در این زمینه برگزار کند. همچنین حضور هیئت های تجاری از کشورهای دیگر میتواند راهی برای رونق صادرات باشد که امیدوارم جناب دکتر امیدی، مجری کوشای این نمایشگاه، با توجه به اهمیت این موضوع نسبت به حضور آنها توجه ویژهای نشان داده باشند.
گفتنی است که هفتمین دوره نمایشگاه بینالمللی کاغذ، مقوا، کارتن، فراوردههای سلولزی و ماشینآلات مربوطه از ۹ تا ۱۲ مردادماه در مرکز دائمی برگزاری نمایشگاههای بینالمللی تهران برپا خواهد شد.