اخباراخبار چاپ

فناوری های نوظهور و حکمرانی جدید،شعار این‌دوره از نشست‌های هفته علوم و فناوری چاپ ایران

سعی کردیم پرچم هفته علوم و فناوری چاپ رو بالا نگه داریم

به گزارش سپی، آخرین نشست دهمین سال هفته علوم و فناوری چاپ ایران به میزبانی دانشگاه تهران در باغ موزه نگارستان برگزارشد.

در شروع این مراسم آقای بیطرفان،رئیس انجمن علمی و فناوری چاپ ایران، گفت: فناوری‌ها در راستای رفاه و پیشرفت جامعه بشری خلق می‌شوند، بعضی از جوامع با این فناوری‌ها همراهی می‌کنند و هم افزایی شکل می‌گیرد، از سوی دیگر در برخی از جوامع هم با تاخیراتی اتفاق میافتد و جامعه ما هم در این شرایط قرار دارد که فناوری‌ها با تاخیر با این موضوع سازگار و همراه می‌شوند، ولی فناوری‌هایی مثل هوش مصنوعی، رمز ارزها تکنولوژی هایی هستند که با سرعت بالا بر سبک زندگی،شهر و حکمرانی اثر جدی می‌گذارد، این هویت انکارناپذیری است.

وی ادامه داد: انجمن علمی فناوری چاپ ایران همواره با نگاه آینده‌نگرانه سعی کرده این موضوع را در راستای ترویج آگاه سازی و گفتمان سازی در آینده بروز و ظهور بکند.

خیلی از دوستان در این برنامه هایی که شرکت کردند می‌گفتند: موضوعاتی که در این هفته برگزاره شدند، قابلیت برگزاری سمینار‌های چند روزه دارد

وی افزود: سعی کردیم پرچم هفته علوم و فناوری چاپ رو بالا نگه داریم و در حق بضاعت کاری کرده باشیم وامیدواریم که امسال انجمن یتواند فعالیت هایش را گسترش بدهد و در طول سال دوره‌هایی برگزار کند

آقای بیطرفان ادامه داد: دوست ندارم از واژه‌ی «متاسفانه» استفاده بکنم ولی همدلی و وفاقی بین تشکل‌ها نمی‌بینیم، امروزه هم‌افزایی خیلی پر رنگ نیست در این صنعت و انشقاق، اختلاف سلیقه‌ و تک‌روی هایی اتفاق افتاده، این زیبنده صنعت فرهنگی و استراتژیک نیست. از قدیم می‌گفتند حرمت امامزاده رو باید متولی نگه‌دارد.

آقای بیطرفان گفت: ما اگر تشکل‌ها و انجمن ها را در برنامه‌هایی که  در راستای ارتقا این صنعت است، هم افزایی و مشارکت نکنیم قطعا دولت‌مردان و قانون‌گذاران ما به این صنعت توجه نمی‌کنند.

شاید زیبنده نباشه من هرجایی صحبت می‌کنم، می‌گویند: شما به مشکلات صنعت خود بپردازید، وقتی نمی‌توانید با هم کنار بیایید ما برای شما چه‌کاری می‌توانیم انجام دهیم ؟

 

آقای بیطرفان در پایان سخنان خود گفت: نقش پیشکسوتان در این وفاق و همدلی قطعا پر رنگ و تاثیرگذار است و می‌توانیم پشت این بزرگواران حرکت کنیم و چالش‌ها و فرصت‌هایی که در آینده خلق می‌شود را به آن بپردازیم و شاهد تحقق آنها باشیم .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا