اخباراخبار چاپ

مدیرعامل صنایع چاپ بسته بندی پویا هنرنوین، علام کرد؟

مجید خادمی مدیرعامل صنایع چاپ و بسته بندی پویا هنرنوین در گفت و گو خود درباره حضور خود در بزرگترین رویداد چاپی جهان دروپا ۲۰۲۴ گفت:

به گزارش سپی به نقل از چاپ نشر آنلاین، مجید خادمی مدیرعامل صنایع چاپ و بسته بندی پویا هنرنوین در گفت و گو با خبرنگار چاپ و نشر آنلاین درباره حضور خود در بزرگترین رویداد چاپی جهان دروپا ۲۰۲۴ گفت: نمایشگاه دروپا ۲۰۲۴ از نظر تعداد بازدیدکننده آنچنان که باید و شاید نبود، انتظار بنده خیلی بیش از این ها بود. یکسری برندهای معتبر مانند هایدلبرگ، رولند، KBA و ساکورایی در این آوردگاه حضور داشتند. ماشین آلات کمی به روزتر شده بود، برای مثال ماشین KBA سرعتش از 17 هزار دور بر ساعت به 22 هزار دور ارتقا یافته بود.

مدیرعامل صنایع چاپ و بسته بندی پویا هنرنوین ادامه داد: آنچه بیش از همه نگاه ها را در دروپا به خود جلب می کرد درخشش بخش دیجیتال صنعت چاپ بود و این نشان دهنده پیشرفت این حوزه است. به گمان بنده این رسته در آینده صنعت چاپ نقش بسیار پر رنگ تری خواهد داشت.

خادمی افزود: در نمایشگاه دروپا ماشین آلات جدیدی را می توانستید مشاهده کنید. به سبب رباتیک شدن ماشین آلات صنعت چاپ شاهد حذف فیزیکی نیروهای انسانی بودیم که این مهم در بهره وری و بالا رفتن راندمان کاری تاثیر گذار است. این میزان از توجه به امر رباتیک کردن دستگاه ها نشان دهنده اهمیتی است که کشورهای پیشرفته صنعت چاپ به این مهم نشان می دهند.

مدیرعامل صنایع چاپ و بسته بندی پویا هنرنوین در ادامه بیان داشت: نمایشگاه ها نشانگر دیدگاه صنایع است، تمامی کسانی که خلاقیت، دستاورد و ابتکار عمل دارند، در این رویداد خود را نشان می دهند. این رویدادها یک تجلی گاه نوآورانه است و اگر کسی می خواهد در حوزه خود موفق عمل کند باید در چنین رویدادهایی حضور پیدا کند. ما نیز باید در این آوردگاه ها حضور پیدا کنیم و با اطلاعات و دانش کافی تصمیم گیری های لازم را انجام دهیم تا از دانش روز دنیا عقب نمانیم.

خادمی اظهار داشت: بنده حضور در نمایشگاه ها را همواره مثبت می بینم. تعاملات بسیار ارزشمندی در چنین رویدادهایی شکل می گیرد. چنین نمایشگاه هایی بازخوردهای نرم افزاری و سخت افزاری بسیار خوبی دارد. آخرین تکنولوژی های روز دنیا در چنین رویدادهایی مطرح می شود و برای کل صنعت چاپ تاثیرات مثبتی به جای خواهد گذاشت.

وی افزود: بزرگترین ایراد نمایشگاه های داخلی آن است که تکنولوژی های سخت افزاری در آن کمتر دیده می شود. جای تولیدکنندگان روز دنیا در نمایشگاه های ما خالی است. دلیل اصلی این مهم نیز تحریم ها هستند. رابطه ما کلا با تکنولوژی روز دنیا قطع شده است و این مسئله تا زمانی که مشکل تحریم ها حل نشده است ادامه خواهد داشت. نمایشگاه ما آوردگاه خودمان با خودمان است و این باعث می شود کیفیت آوردگاه های خارج از کشور را نداشته باشیم و آن نتیجه ای که باید و شاید را نخواهیم گرفت.

مدیرعامل صنایع چاپ و بسته بندی پویا هنرنوین در پایان اظهار داشت: ما باید تلاش کنیم تا اتحادیه و مسئولان وزارتخانه های صمت، ارشاد و مراکز دولتی نیز از چنین رویدادهایی دیدن به عمل بیاورند و نشست هایی با مسئولان برگزاری نمایشگاه داشته باشند؛ اما در این آوردگاه من تنها با همکاران خودم دیدار داشتم.

وی ادامه داد: خیلی لازم است که مسئولان دولتی در نمایشگاه دروپا حضور یابند و دانش لازم در خصوص صنعت چاپ به مسئولان و تصمیم گیران منتقل شود. ما معمولا زیر نظر مراکزی هستیم که از دانش روز دنیا اطلاع کافی ندارند. جناب آقای خامنه ای و امام راحل بر بحث مشارکت و توسعه مردم تاکید داشته و دارند؛ اما مسئله اینجاست تا زمانی که مسئولان از دانش روز دنیا آگاهی نداشته باشند نخواهند توانست مشکلات را شناسایی و به حل آن اهتمام ورزند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا