اخباراخبار چاپ

مدیر چاپ جامی از تجربه خود در نمایشگاه دروپا2024 گفت.

میریونس جعفری مدیر چاپ جامی و نایب رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران در گفت و گو با خبرنگار چاپ و نشر آنلاین در رابطه با حضور خود در نمایشگاه دروپا ۲۰۲۴ اظهار داشت: این دوره از نمایشگاه دروپا که پس از وقفه ای هشت ساله برگزار شد بسیار خلوت تر از ادوار گذشته بود و اشتیاقی که در میان متخصصان چاپ برای بازدید از این نمایشگاه جهانی وجود داشت را امسال شاهد نبودیم. من فکر می کنم که بیشترین علت آن مسائل مربوط به رکود اقتصادی است که گریبانگیر بیشتر کشورهای جهان شده است.

وی ادامه داد: بیشترین رهاورد ما از این سفر آه بود و افسوس، چراکه ماشین آلات مدرن و جدیدی که در حوزه دیجیتال، افست و رول به شیت در این نمایشگاه وجود داشت بسیار دیدنی بود و ما از دیدنشان علاوه بر لذتی که می بردیم به همان اندازه حسرت می خوردیم که چرا نمی توانیم این دستگاه ها را در داخل کشورمان هم داشته باشیم.

جعفری بیان کرد: برای مثال در این دوره نماشگاه یک ماشینی بود که با سرعت ۲۱ هزار در ساعت کار می کرد و هشت رنگ بود که چهار رنگ رو و چهار رنگ در پشت چاپ کار را تحویل می داد؛ قیمت این دستگاه حدود ۲۰۰ میلیارد تومان بود. ما از دیدن این ماشین بسیار به شوق و هیجان آمده بودیم به طوری که هر روز برای تماشایش به نمایشگاه می رفتیم.

مدیر چاپ جامی در رابطه با هدف خود از حضور در این آوردگاه جهانی بیان داشت: بنده ۶۰ سال است که در صنعت چاپ فعالیت دارم؛ دستگاه های چاپ را از ابتدا تا به امروز که بسیار مدرن هستند، دیده ام و با آنها آشنایی دارم. بنابراین مهمترین هدف بنده آشنایی با علم روز جهان و کسب تجربه و علم بود. اعتقاد دارم کسب دانش و تجربه حضور در نمایشگاه دروپا بسیار با ارزش تر از هزینه هایی است که برای این سفر داشته ایم.

جعفری درباره برپایی نمایشگاه های داخلی صنعت چاپ با استفاده از تجربیات برگزاری نمایشگاه دروپا، گفت: متاسفانه یکی از نقاط ضعف نمایشگاه های داخلی عدم حضور نمایندگان شرکت های بزرگ همانند هایدلبرگ، رولند و … است. در نمایشگاه دروپا بیشترین موردی که به چشم همه بازدیدکنندگان آمد نمایش دستگاه های فعال بود که بسیار لذت بخش بود. ای کاش نمایشگاه های داخلی نیز روزی توانایی این را داشته باشند که بتوانند ضمن حضور شرکت های بزرگ، دستگاه هایشان را نیز به نمایش بگذارند تا فقط سهم ما افسوس نباشد.

مدیر چاپ جامی خاطرنشان کرد: هنر چاپ در ایران بسیار قدیمی است. ما چاپخانه ها و چاپخانه داران بزرگی در کشور داریم که کارهایی بی نظیر و عالی تحویل مشتریانشان می دهند. همچنین ما کارگران ماهر و بسیار خوبی داریم که باید قدرشان را بدانیم اما متاسفانه هیچگاه از آنها تجلیل و تقدیر نشده است. امیدوارم روزی برسد که بتوانیم ماشین آلات پیشرفته و خوبی را وارد کشور کنیم، چرا که تنها در این صورت است که شاهد رشد و پیشرفت صنعت چاپ کشور عزیزمان خواهیم بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا