اخباراخبار کاغذ و مقوا

مشکلات واردات کاغذ با حمایت از تولید

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران در بیانیه‌ای گفت:

به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از سپی؛ احمد ابوالحسنی رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران بیان کرد: یکی از اقدامات دولت سیزدهم این بود که با استفاده از امکانات داخلی تولید کاغذ را به مرز خود کفایی رسانده و تا دو سال آینده به صورت کامل از واردات کاغذ خارجی بی نیاز می‌شویم.

وی گفت: رئیس جمهور فقید دغدغه بسیاری در حوزه صنعت چاپ و نشر داشتند و تلاش می‌کردند تا مشکلات حوزه فرهنگ و کتاب در کشور برطرف شود و این تلاش بر فعالیت ناشران و چاپخانه داران تاثیر بسیاری داشته است و باعث شده تا میزان چاپ و تولید کتاب افزایش داشته باشد.

ابوالحسنی افزود: شهید رئیسی تلاش داشتند با طرح‌های تشویقی که برای ناشران در نظر گرفته بودند شمارگان کتاب‌ها به بیش از ۱۰ هزار جلد برسد و در مدت سه سال ریاست جمهوری شهید رئیسی با همکاری وزارت ارشاد و ناشران، کتاب‌های مفید و قابل قبولی منتشر شد و در اختیار مخاطبان قرار گرفت.

رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران با اشاره به رشد تولید کتاب گفت: با حمایت رئیس جمهور شهید از تولید کاغذ، تولیدات کاغذ مورد نیاز کشور به میزان قابل توجهی رشد پیدا کرد که این امر باعث شد تا صنعت چاپ و نشر کشور از مشکلات واردات کاغذ رهایی یابد و در سوی دیگر نیز محصولات فرهنگی بیشتر و با قیمت مناسب تری در اختیار مردم قرار گیرد.

وی افزود: با حمایت‌های مستقیم آیت الله رئیسی و دولت ایشان، صنعت چاپ نسبت سال‌های گذشته وضعیت بهتری دارد که زمانی که این وضعیت خوب ادامه دار باشد محصولات فرهنگی بیشتر و مناسب تری منتشر می‌شود و آحاد جامعه می‌توانند از آن بهره ببرند.

اتحادیه صنف چاپخانه داران تهران با هدف نظارت و حمایت از حقوق فعالان در حوزه صنعت چاپ و نشر در سال ۱۳۲۵ تاسیس شد.

راه اندازی کارخانه کاغذ مازندران در سال گذشته از جمله اقدامات دولت سیزدهم در رسیدن به خودکفایی کاغذ بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا