اخباراخبار بسته بندی

مهم‌ترین چالش تولیدکنندگان آب‌های بسته‌بندی، کمبود نقدینگی است.

به گزارش سپی به نقل از چاپ نشر آنلاین، پیمان فروهر، دبیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان آب‌ های بسته ‌بندی با بیان اینکه چالش ‌ها و موانع شرکت ‌های عضو این انجمن تا حدود زیادی با دیگر صنایع و حوزه ‌های تولید در کشور مشابهت دارد، گفت: شرکت ‌های عضو این انجمن از نظر منابع مالی، نقدینگی و سرمایه در گردش، به‌شدت در تنگنا قرار دارند و تامین منابع مالی برای آنها بسیار سخت شده است.

 

فروهر اضافه کرد: قیمت ‌گذاری روی محصولات از سوی بخش دولتی، یکی دیگر از چالش ‌های این صنعت است که تقریبا به‌صورت دستوری بود و باعث مشکلاتی هم شده است.

تامین مواد اولیه بیشتر وارداتی است

وی با بیان اینکه تامین مواد اولیه بیشتر وارداتی است و قیمت ارز هم روی آن اثرگذار است، گفت: خرید و به‌روز کردن ماشین ‌آلات و خطوط تولید با این نرخ ارز کار بسیار دشواری است و عملا این کار را غیرممکن کرده است؛ به‌ گونه ای که طی چند سال گذشته واحدهای تولیدی حتی به فکر نوسازی واحدهای خود هم نیفتاده‌اند.

فروهر گفت: امیدواریم وعده‌های رئیس جدید دولت محقق شود، چرا که این وعده‌ ها نشان داد شناخت کافی از مشکلات مردم و تولیدکنندگان دارند و اگر آقای پزشکیان همین مواردی که در جریان تبلیغات انتخاباتی بیان کردند را انجام دهند، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

۱۰۰ شرکت عضو انجمن آب‌ های بسته ‌بندی​ هستند.

دبیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان آب ‌های بسته ‌بندی در بخش دیگری از صحبت ‌های خود گفت: این انجمن یک تشکل صنفی است که از سال ۱۳۸۶ برای انجام امور صنفی تولیدکنندگان آب بسته ‌بندی تولید کرده  و در حال فعالیت و خدمات‌ دهی به اعضای خود است.

فروهر عنوان کرد: حمایت از حقوق صنفی اعضاء، جذب اعضاء و داشتن صندلی اظهار نظر در دستگاه ‌های دولتی مختلف که مرتبط با فعالیت اعضاء است، از جمله وظایف و اقدامات این انجمن به شمار می‌رود.

وی افزود: این انجمن زیرمجموعه اتاق بازرگانی ثبت شده است و حدود ۱۰۰ عضو دارد که عمده شرکت‌های فعال در این حوزه را دربرمی گیرد و در مجموعه شرکت‌های عضو انجمن، حدود ۱۰ هزار نفر اشتغال‌زایی مستقیم ایجاد شده است، همچنین به‌صورت غیرمستقیم تعداد بسیار بیشتری از افراد به‌واسطه فعالیت‌های شرکت‌های آب آشامیدنی و بسته ‌بندی اشتغالزایی دارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا