اخباراخبار چاپ

نقاط قوت نمایشگاه دروپا به نقل از مدیرعامل شرکت افق قطعات آسیا

به گزارش سپی به نقل از چاپ نشر آنلاین، هاشم احمدی مدیرعامل شرکت افق قطعات آسیا با بیان اینکه نمایشگاه دروپا نسبت به دوره قبلی درزمینه رشد و پیشرفت تکنولوژی دچار تغییرات محسوسی نشده بود، اظهار داشت: بازدیدکنندگان این دوره از نمایشگاه دروپا علی‌رغم اینکه کم بودند اما بخش اعظمی از آن‌ها را افراد متخصص و حرفه‌ای تشکیل می‌دادند. شاید بخشی از علت این موضوع افزایش بهای بلیت بازدید از نمایشگاه بود که باعث شد افراد غیرمرتبط کمتری در آن حضور یابند. به‌طورکلی اگرچه ازلحاظ کمی تعداد شرکت‌کنندگان در این رویداد زیاد نبود اما به لحاظ کیفی بسیار عالی بود.

وی ادامه داد: در این دوره از نمایشگاه دروپا حدود ۶۴۵ شرکت‌کننده حضور داشتند که از این میان حدود ۴۰۰ شرکت‌، چینی بودند. علاوه بر آن بسیاری از شرکت‌های بزرگ مانند هایدلبرگ بخشی از تولیداتشان را به چینی‌ها واگذار کرده بودند که فکر می‌کنم با این روند در دوره‌های آینده نیز بخش اعظم این رویداد را چینی‌ها در اختیار بگیرند. به‌طورکلی رشد چینی‌ها در بخش ملزومات و خدمات چاپ قابل‌تحسین بود.

جای خالی همکاران در نمایشگاه دروپا

احمدی در رابطه با مشارکت بازدیدکنندگان ایرانی از نمایشگاه دروپا گفت: کاروان ۸۵ نفره بازدیدکنندگان ایرانی متشکل از افراد متخصص و فنی که به اهتمام اتحادیه چاپخانه‌داران تهران در این دوره از نمایشگاه شرکت کرده بودند، بازتاب بسیار خوبی داشت. برای کسی که بخواهد حرفه‌ای از دروپا بازدید داشته باشد، زمان ۱۰ روز کم است اما به‌هرحال در این زمینه سفارت آلمان با ما همکاری نکرد و ویزاها زمان کمی داشتند.

وی افزود: از سوی دیگر خیلی از دوستان را ریجکت کرد که این نشان‌دهنده برخورد ضعیف سفارت آلمان با بازدیدکنندگان ایرانی بود. به‌هرحال ما با همین شرایط هم توانستیم ارتباطات مؤثری برقرار کنیم و در راستای کار خودمان مثبت عمل کردیم. دوستان دیگر هم امتیازات متفاوتی را از این نمایشگاه دریافت کردند. امیدوارم که چنین اتفاقاتی یعنی حضور شرکت‌های بین‌المللی در نمایشگاه‌های داخلی خودمان هم رخ بدهد.

این فعال صنعت چاپ با بیان اینکه نحوه برگزاری نمایشگاه دروپا باید به‌عنوان یک الگوی موفق برای مجریان نمایشگاه‌های داخلی قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که در رابطه با نمایشگاه دروپا به چشم آمد تبلیغات آن در سراسر شهر حتی خارج از شهر بود اما در نمایشگاه‌هایی داخلی ما تنها در خیابان سئول که منتهی به نمایشگاه می‌شود بنرهای برگزاری نمایشگاه را مشاهده می‌کنیم. البته شاید اختیارات محول شده از سوی سازمان نمایشگاه‌ها برای مجریان داخلی محدودیت‌هایی را در رابطه با خدمات‌رسانی ایجاد کند، درصورتی‌که در رویدادهای این‌چنینی لازم است که محدودیت‌ها برداشته شود و فضای خوبی در اختیار برگزارکنندگان قرار داده شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: موضوع دیگری که می‌تواند به‌عنوان سرلوحه کار مجریان نمایشگاه‌های داخلی صنعت چاپ قرار بگیرد، در نظر گرفتن فضایی مؤثر برای آموزش است. در نمایشگاه دوسلدورف این موضوع به‌صورت جدی پیگیری می‌شد درصورتی‌که نمایشگاه‌های ما بیشتر حالت دیدوبازدید دارند که این باعث می‌شود غرفه‌گذاران و شرکت‌کنندگان نتوانند آنچه را که می‌خواهند، به‌صورت مؤثر از آن برداشت کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا