اخباراخبار کاغذ و مقوا

نمایشگاه کاغذ و مقوا از چه زمانی و چگونه برگزار شد ؟

خروج آمریکا از برجام در اوایل سال ۱۳۹۷ تأثیرات منفی زیادی بر نمایشگاه کاغذ و مقوا گذاشت.

رضا امیدی، رئیس هفتمین نمایشگاه کاغذ و مقوا درباره تاریخچه برگزاری این رویداد، گفت: ایده برگزاری نمایشگاه کاغذ و مقوا از سال ۱۳۹۲ پرورده و از سال ۱۳۹۳ پس از ارسال طرح توجیهی به سازمان توسعه تجارت وارد فاز اجرایی شد. با توجه به اینکه صنعت کاغذ در ایران بیشتر مبتنی بر واردات است و مصرف عمده هم مربوط به کاغذ تحریر می‌شود، به همین دلیل در آن دوره توجهات برای برپایی یک نمایشگاه تخصصی بیشتر بر این مبنا بود. تشریح این نکته که در ایران تولیدات کاغذ در حوزه‌های مختلف اتفاق می‌افتد، پروسه‌ای زمان‌بر بود. در نهایت با توضیحات ارائه شده مجوز برگزاری نمایشگاه در سال ۱۳۹۶ صادر و اوایل مردادماه سال ۱۳۹۷ نیز نخستین دوره این رویداد به برگزاری رسید.

وی ادامه داد: خروج آمریکا از برجام در اوایل سال ۱۳۹۷ تأثیرات منفی زیادی بر نمایشگاه کاغذ و مقوا گذاشت، ازجمله اینکه بسیاری از شرکت‌های بزرگ کاغذسازی اروپایی و آسیایی که متقاضی شرکت در این رویداد بودند به علت آغاز تحریم‌ها انصراف خود را اعلام کردند اما خوشبختانه با حمایت شرکت‌های داخلی اولین دوره نمایشگاه در مردادماه برگزار شد و تأثیرات خوبی را هم برجای گذاشت. در سال ۱۳۹۸ با آغاز پاندمی کرونا و محدودیت‌هایی که به‌تبع آن ایجاد شد، صنعت نمایشگاهی کشور دچار مشکل شد؛ بااین‌وجود در این بازه زمانی نمایشگاه کاغذ و مقوا به‌رغم تمام اتفاقات پیش آمده با تدابیر بهداشتی و حمایت همه‌جانبه شرکت‌ها به برگزاری رسید و با پشتوانه‌ای که یافت به‌صورت پیوسته شش دوره متوالی تداوم یافت و امسال در آستانه هفتمین دوره آن قرار گرفته‌ایم. در این نمایشگاه هم فعالان زنجیره تأمین کاغذ و صنایع سلولزی شرکت دارند.

گفتنی است که هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کاغذ، مقوا، کارتن، فراورده‌های سلولزی و ماشین‌آلات مربوطه از ۹ تا ۱۲ مردادماه در مرکز دائمی برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا