اخبار

نگاهی به دروپا 2024

به‌طوری‌که بعضی‌ها می‌گفتند، این نمایشگاه به China Print شبیه‌تر است.

دروپای امسال پس از یک دوره تعطیلی به‌خاطر همه‌گیری کرونا، این‌بار پس از ۸ سال گشایش یافت و طی یازده روز «۲۸می تا ۷ژوئن»، فضای شهر دوسلدورف را تحت‌تأثیر قرار داد. گرچه این دوره تفاوت‌های آشکاری نسبت به سال ۲۰۱۶ داشت، اما همچنان جایگاه دروپا به‌عنوان «المپیک فناوری چاپ» تثبیت شد.

در چند کلمه، می‌توان گفت دروپای ۲۰۲۴ از نظر حضور شرکت‌های چینی، با دوره‌های قبل قابل‌مقایسه نبود. به‌طوری‌که بعضی‌ها می‌گفتند، این نمایشگاه به China Print شبیه‌تر است. اما به‌هرحال شرکت‌های بزرگ و پرآوازه اروپایی برگ‌های برنده دروپا بودند و محصولات آن‌ها، سطح فناورانه نمایشگاه را در حد مطلوب نگه‌ می‌داشت. همچنین شرکت‌های بزرگی مانند مان‌رولند (سازنده ماشین‌های ورقی و رول افست) و نیز زیراکس (شرکت نام آورآمریکایی چاپ دیجیتال) که در سال‌های گذشته فضایی بس وسیع و در حد یک سالن را رزرو می‌کردند، امسال اساساً حضور نداشتند و شرکت هایدلبرگ برخلاف دوره گذشته که کل فضای یک‌ونیم سالن را به خود اختصاص می‌داد، در این دوره فضای به نسبت کوچک‌تری داشت. اما علی‌رغم این تغییرات، گسترش امکانات دستگاه‌ها، اتوماسیون آن‌ها و سرعت تولید و کیفیت محصول به نحو تحسین‌برانگیزی بالا رفته بود. چاپ دیجیتال و فناوری دیجیتال نیز در همه عرصه‌های صنعت چاپ حضوری پررنگ داشت.

حضور خانواده چاپ و بسته‌بندی ایران در دروپا ۲۰۲۴ از نظر شرکت‌کننده محدود به یکی، دو شرکت می‌شد و از نظر بازدیدکننده، نسبت به سال‌های قبل، بسیار محدودتر بود. به نظر می‌رسد حدود ۳۰۰ نفر از هموطنان ما از دروپا بازدید کرده باشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا