اخباراخبار چاپ

وزیر فرهنگ ارشاد

تاکید بر نظارت در حوزه چاپ

به گزارش سپی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران؛ جلسه آموزشی و توجیهی نمایندگان بازرسان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ با حضور اساتید برجسته حوزه چاپ و نمایندگان بازرسان شهر تهران و شهرستان‌ های استان تهران برگزار شد.

عبدالرضا علی‌پناه معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل ارشاد استان تهران با بیان اینکه استان تهران در حوزه چاپ فعال‌ ترین و به لحاظ تعداد چاپخانه‌ های مستقر پرتعدادترین استان در بین استان‌ های کشور است، اظهار داشت: بیش از ۷۰ درصد چاپخانه‌ های سراسر کشور در استان تهران مستقر است که بسیاری از آن‌ها در شهرستان‌ های این استان قرار دارند و این اهمیت و لزوم نظارت و بازرسی دقیق بر این حوزه را می‌رساند.

 

نظارت بر حوزه چاپ با هدف به روز رسانی اطلاعات

معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، با اشاره به ضرورت نظارت بر حوزه چاپ، افزود: معاونت فرهنگی سالی دو بار جلسات آموزشی با هدف به روز رسانی اطلاعات بازرسان و آشنایی با آخرین نکات در حوزه دستگاه‌ های چاپ و محصولات چاپی را برگزار می‌کند.

وی در پایان با تاکید بر اهمیت نظارت بر حوزه چاپ، خاطرنشان کرد: امروز ما حدود چهار هزار و ۷۰۰ واحد چاپ افست و چهار هزار چاپخانه دیجیتال در استان تهران داریم که این حجم بسیار بالایی است. در این چاپخانه‌ها محصولات مختلفی تولید می‌شود و اگر نظارت صحیحی صورت نگیرد مشکلات بسیاری را برای شهروندان ایجاد خواهد کرد. به عنوان مثال بازرسان ما در طول چند ماه گذشته چاپخانه‌ای را شناسایی و به مراجع قانونی معرفی کردند که در آن جعبه تقلبی دارو چاپ می‌کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا