اخباراخبار نشر

پیشران نشر کشور، ادبیات کودک و نوجوان هست.

به گزارش سپی به نقل از تیتر یک؛ مریم آهنگری به مناسبت روز ادبیات کودکان و نوجوان گفت: داستان و قصه نقش بسیار زیادی در رشد شخصیت کودک داشته و دارد و ذهن او را خلاق و پویا می‌کند.

نویسنده ۴ عنوان کتاب برای کودکان و نوجوانان ادامه داد: متأسفانه در حال حاضر کار‌های ترجمه‌ای در بازار زیاد شده و تألیف کم است و این باعث شده که ما نتوانیم فرهنگ غنی ایرانی – اسلامی را به نسل آینده کشور منتقل کنیم.

وی افزود: متأسفانه کتاب در حال تبدیل شدن به وسلیه آموزش است و این امر موجب فاصله گرفتن از داستان می‌شود، در صورتی که با مطالعه کودکان و نوجوانان وارد دنیایی می‌شوند که انتهای آن رشد و پیشرفت و تعالی خود و کشورشان است.

آهنگری تصریح کرد: ادبیات کودک و نوجوان قلب تپنده تعلیم و تربیت انسل‌ها و انتقال‌دهنده فرهنگ و‌اندیشه به آیندگان است که متأسفانه در سایه فراگیری شبکه‌های اجتماعی نقش آن در خانواده‌ها کمرنگ شده است.

این نویسنده با بیان اینکه نظارت جدی بر حوزه نشر صورت نمی‌گیرد، گفت: در سایه بی‌مهری به نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان، بسیاری از افراد برای راحتی کار خود به ترجمه روی آورده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه نویسندگی در ایران شغل نیست، ادامه داد: نویسندگان به عشق و علاقه در این مسیر باقی مانده‌اند، در غیر این صورت بازار نشر را فقط آثار ترجمه در برمی‌گرفت.

ادبیات کودکان و نوجوانان پرفروش ترین در بازار نشر

آهنگری افزود: ادبیات کودکان و نوجوانان بازار نشر را سرپا نگه داشته، زیرا  پرفروش‌ترین آثار در حوزه فروش کتاب است و به نظر من باید توجه جدی به این حوزه صورت گیرد تا بتوانیم اقتصاد هنر را رونق دهیم.

این نویسنده در پایان اظهار داشت:‌ امیدوارم روزی فرا رسد که نویسندگان بدون دغدغه و با فراق بال بنویسند و به جایگاه حقیقی خود در جایگاه دست یابند، زیرا تاکنون از نویسندگی تا چاپ و فروش آثار به عهده صاحب اثر است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا