به گزارش سپی، ششمین نمایشگاه بین المللی چاپ، بسته بندی، فرآوری و ماشین آلات صنایع غذایی pacprocess_IPAP تهران از تاریخ 17 آبانماه «پنجشنبه» تا 20 آبانماه«یکشنبه» در شهرآفتاب ، با هدف نفوذ به بازارهای بین المللی و منطقه برگزار میشود.
گروه سپی با همکاری مجتمع چاپ و بستهبندی هودیس پارس تهران، همزمان با نمایشگاه چاپ و بستهبندی تهران 3 کارگاه آموزشی در روز جمعه 18 آبانماه در نمایشگاه شهرآفتاب برگزار میکند
اصول فروش و بازاریابی در صنعت چاپ و بسته بندی
اولین کارگاه آموزشی را مهندس محمدمصطفی موسوی با عنوان اصول فروش و بازاریابی در صنعت چاپ و بستهبندی ساعت 11 الی 12 برگزار میکند.
بسیاری از چاپخانه دارها، فروش و بازاریابی را یکسان تلقی می کنند در حالی که تفاوتهایی در آنها وجود دارد. بازاریابی به یافتن نیاز های مشتری پرداخته و فروش شامل تشویق مشتری برای خرید از شرکت میشود.
بازاریابی کاری خلاقانه است و میتوان آن را چنین تعریف کرد:
مجموعه کارهایی که یک سازمان انجام می دهد تا مشتریان خود را راضی، امکانات کسب و کار را تعیین و منافع رضایت بخشی برای سازمان کسب نماید. بازاریابی یکی از وظایف ضروری برای کسب سود در سازمان بوده و نقش عمده ای در موفقیت آن خواهد داشت. برای بازاریابی لازم است که فعالیت های تولید، فروش، برآورد، مخارج و غیره به صورت هماهنگ به سمت خواست مشتری هدایت شوند. بازاریابی پرسشهایی را مطرح میکند که بر اساس آن نیاز مشتری و چگونگی تولید آن در سازمان مشخص میشوند. همچنین میتوان این طور تصور کرد که بازاریابی مجموعه کارهایی است که صاحب یک چاپخانه یا مجتمع چاپ و بسته بندی انجام میدهد تا سطوح رضایتبخشی از سود را کسب و حفظ کند. کارکنان بخش فروش و بازاریابی برای افزایش فروش و تعیین خط مشیهای کلی کسب و کار در سازمان باید با هم همکاری نمایند.
فروش را میتوان چنین تعریف کرد:
تماس فردی یک فروشنده با مشتری و چاپخانه. فروش فردی یک وظیفه حیاتی است و همیشه وجود افرادی که توانایی فروش به دیگران را داشته باشند ضروری است. معنی فروش در صنعت چاپ تولید محصول مورد تقاضای مشتری با سود رضایت بخش برای شرکت میباشد.
استراتژی برند در چاپ و بسته بندی
دومین کارگاه آموزشی را مهندس اشکان شکوه فرد با عنوان استراتژی برند در چاپ و بسته بندی ساعت 14 الی 15 برگزار میکند.
بسته بندی تاثیر مستقیمی بر رضایت مشتری دارد. محصولات با بسته بندی شیک و جذاب، توانایی جلب توجه مشتریان بیشتری را دارند. این امر نه تنها به افزایش فروش کمک میکند بلکه باعث میشود مشتریان احساس ارزشی بیشتری نسبت به خرید کنند.
بسته بندی نقش مهمی در محافظت کالا در برابر جابجایی و فشار دارد. محصولات داخل جعبه، مقاومت خوبی در برابر خرابی و آسیبهای احتمالی نشان میدهند. این محافظت به حفظ کیفیت محصول و افزایش رضایت مشتری کمک میکند.
در دنیای کسب و کار فعلی، سرعت در ارائه خدمات، از جمله بسته بندی، اهمیت بالایی دارد. ارائه خدمات بسته بندی فوری به مشتریان، به شرکتها کمک میکند تا به نیازهای فوری مشتریان پاسخ دهند و از این طریق، وفاداری مشتری و فروش را افزایش دهند.
چاپ و بسته بندی محصول، نقش حیاتی در افزایش جذابیت و ارزش محصول دارد. طراحیهای جذاب و اطلاعات مفید در بسته بندی، به جلب توجه مصرفکنندگان کمک میکند و ارزش محصول را برای آنها افزایش میدهد.
چاپ بسته بندی به شرکتها امکان میدهد تا اطلاعاتی مفید و جذاب درباره محصول خود را به مشتریان ارائه دهند. این اطلاعات میتواند به افزایش اعتماد مشتریان و کمک به آنها در تصمیمگیری برای خرید کمک کند.
نقش منابع انسانی در کنترل کیفیت صنعت چاپ و بسته بندی
سومین کارگاه آموزشی را مهندس یلدا دهقانیان با عنوان نقش منابع انسانی در کنترل کیفیت صنعت چاپ و بسته بندی ساعت 15 الی 16 برگزار میکند.
کنترل کیفیت شامل بررسی فرایند تولید محصولات، مطابق استاندارد های موجود می باشد. حال در هر واحد تولیدی فرد یا افرادی به عنوان کارشناس کنترل کیفیت فرایند تولید محصولات را از نظر کیفی بررسی می نمایند. یکی از وظایف کارشناس کنترل کیفیت بررسی استاندارد های تولید محصولات و فرایند های صنعتی، از نظر تطابق با استانداردهای کیفیت ملی و بین المللی می باشد.
کارشناس کنترل کیفیت می تواند به راه اندازی و مدیریت سیستم های کنترل کیفیت شرکت ها کمک نماید، اما این کار را نمی توان از وظایف کارشناس کنترل کیفیت به حساب آورد. شغل کارشناس کنترل کیفیت برای افرادی مناسب می باشد، که علاوه بر دانش فنی یک صنعت، بسیار دقیق بوده و به جزئیات نیز بسیار توجه داشته باشند.
جهت رزرو کلاس و ثبت نام با شماره ۱۶ ۰۹۱۰۷۶۰۵۰ تماس حاصل فرمایید و یا اطلاعات خود را به شما فوق پیامک نمایید.