اخباراخبار بسته بندی

رشد و توسعه چشمگیر بازار چاپ دیجیتال

بازار چاپ دیجیتال در منطقه آسیا نیز در حال رشد سریع است

به گزارش سپی و به نقل از آژانس خبری چاپ و بست بندی ایران، بازار آمریکای شمالی همچنان پیشرو است. این منطقه همچنان سهم قابل توجهی از بازار جهانی چاپ دیجیتال را در اختیار دارد و در سال 2023 حدود 37.73 درصد از درآمد کل بازار را به خود اختصاص داده است.

بازار چاپ دیجیتال در منطقه آسیا-اقیانوسیه نیز در حال رشد سریع است و پیش‌بینی می‌شود با نرخ رشد سالانه مرکب 5.7 درصد تا سال 2033 به رشد چشمگیری برسد.

در حوزه تکنولوژی چاپ دیجیتال، سرهای چاپ جوهر افشان (inkjet)همچنان بیشترین سهم را در بازار دارند و در سال 2023 حدود 60 درصد از درآمد کل بازار را به خود اختصاص داده‌اند.

عوامل متعددی در رشد بازار چاپ دیجیتال نقش دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به افزایش تقاضا برای محصولات چاپی شخصی‌سازی شده، کاهش هزینه‌های چاپ دیجیتال، پیشرفت‌های تکنولوژیکی در حوزه چاپ دیجیتال، و گسترش کاربردهای چاپ دیجیتال در صنایع مختلف اشاره کرد.

بر اساس آخرین گزارش‌های بازار، آمریکای شمالی در سال 2023 با سهم 37.73 درصدی، بزرگترین بازار چاپ دیجیتال در جهان بوده است. این در حالی است که مناطق دیگر مانند اروپا با 25.10 درصد و آسیا پاسیفیک با 29.12 درصد سهم قابل توجهی را به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین تکنولوژی چاپ جوهر افشان در سال 2023 با سهم 60 درصدی، بزرگترین بخش بازار چاپ دیجیتال را به خود اختصاص داده است. این در حالی است که تکنولوژی چاپ لیزری با سهم 40 درصدی در رتبه دوم قرار دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا